مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 07:202020-03-11پزشكي

طراحی کیت های تشخیصی کرونا در دانشگاه علم و صنعت/ مکاتبه با وزارت بهداشت


رییس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به توان این دانشگاه برای تولید کیت های تشخیصی کرونا ویروس خبر داد و گفت: به زودی نمونه های این کیت ها برای تست واقعی در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد.

- جبارعلی ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه در حال حاضر محققانی از دانشگاه علم و صنعت در حال طراحی و ساخت کیت های تشخیصی ویروس کرونا هستند، افزود: دانشگاه علم و صنعت به ستاد مقابله با کرونا برای تولید کیت های آزمایشگاهی اعلام آمادگی کرده است.

رییس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه محققان دانشگاه نمونه هایی از این کیت ها را طراحی کرده اند، تصریح کرد: روز گذشته با وزیر بهداشت در همین رابطه مکاتبه کردیم و حتی استاندار تهران برای نهایی کردن این محصول اعلام کرده با دانشگاه همکاری خواهد کرد؛ چرا که اطلاعات مرتبط با ویروسی که در ایران شیوع پیدا کرده باید به همکاران ما داده شود و هماهنگی های اولیه هم صورت گرفته تا انشاالله اطلاعات در اختیار محققین قرار گیرد.

ذاکری اضافه کرد: از نظر طراحی کیت و همچنین تولید آن، تقریبا گام های اساسی برداشته شده، فقط همان بخش تشخیص مهم است که امیدواریم با در اختیار گذاشتن اطلاعات، این اتفاق نیز ظرف 8 تا 10 روز آینده رخ دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی کیت های تشخیصی کرونا در دانشگاه علم و صنعت/ مکاتبه با وزارت بهداشت

طراحی کیت های تشخیصی کرونا در دانشگاه علم و صنعت/ مکاتبه با وزارت بهداشت