مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 05:462020-03-11اقتصادي

خور و بیابانک قابلیت اجرای 200 هزار هکتار طرح آبخیزداری دارد


مهدی آخوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال برای اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان از محل صندوق توسعه ملی 20 میلیارد و 389 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت که این میزان پارسال بیش از 60 میلیارد ریال بود.

وی گفت: امسال عملیات آبخیزداری در 110هزار هکتار از حوضه های رودخانه گاز مهرجان، فراخ و جندق با اعتبار حدود 30 میلیارد ریال هزینه، اجرا شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خور و بیابانک ادامه داد: با اجرای این طرح ها حدود سه میلیون مترمکعب ظرفیت استحصال رواناب های سطحی افزایش می یابد.

آخوند با اشاره به ذخیره شدن آب در سازه های آبخیزداری شهرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 20میلیون مترمکعب آب در 12 سازه آبخیزداری شهرستان در مناطق بازیاب، عروسان گلستان، گرمه، مهرجان، جندق، پخش سیلاب حسین آباد،حسن سوخته فرخی، چاهملک و بیاضه ذخیره شد.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان خور و بیابانک بیش از 60 هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است, افزود: با اجرای این طرح ها بیش از 10میلیون متر مکعب سیلاب استحصال شد که نقش بسزایی در افزایش آبدهی چشمه ها و قنوات شهرستان داشت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خور و بیابانک بیان داشت: تاکنون در شهرستان خور و بیابانک 60 طرح آبخیزداری با 23 میلیون مترمکعب حجم آبگیری اجرا ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خور و بیابانک قابلیت اجرای 200 هزار هکتار طرح آبخیزداری دارد

خور و بیابانک قابلیت اجرای 200 هزار هکتار طرح آبخیزداری دارد