مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 05:152020-03-11فرهنگي

کشف نام شهری از یزد در گل نوشته های تخت جمشید


پژوهشگر و متخصص زبان های باستانی اکدی و ایلامی، ایلام شناس و از آخرین بازماندگان مترجم خط میخی ایلامی در جهان و از مهم ترین کتیبه خوانان ایرانی از کشف نام هرات و مروست کنونی در گل نوشته های تخت جمشید به عنوان محل جابجایی غله خبر می دهد.

- ایسنا/یزد پژوهشگر و متخصص زبان های باستانی اکدی و ایلامی، ایلام شناس و از آخرین بازماندگان مترجم خط میخی ایلامی در جهان و از مهم ترین کتیبه خوانان ایرانی از کشف نام هرات و مروست کنونی در گل نوشته های تخت جمشید به عنوان محل جابجایی غله خبر می دهد.

عبدالمجید ارفعی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا از وجود نام شهرستان هرات و مروست کنونی در گل نوشته های تخت جمشید خبر می دهد و تصریح می کند: در ترجمه متون گل نوشته ها از شهری نام برده شده بود که در گذشته نیز بخشی از ایالت فارس بوده و اکنون جزیی از یزد به شمار می رود که در این گل نوشته های تخت جمشید، این شهر به عنوان محل جابجایی غله یاد شده و با توجه به واقع شدن آن در میان کرمان و فارس و یزد، این هرات و مروست همان هرات و مروست کنونی است.

وی در رابطه با وجود یزد در تاریخ هخامنش نیز می گوید: نامی با عنوان یزد در گل نوشته های هخامنشی ندیده ام، هر چند که قدمت بسیار کهن یزد بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به این که در آن دوران یزد بخشی از ایالت فارس بوده، به احتمال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف نام شهری از یزد در گل نوشته های تخت جمشید

کشف نام شهری از یزد در گل نوشته های تخت جمشید