مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 05:062020-03-11سياسي

فرهنگ اعلام شهدای اصفهان مروری بر زندگی شهدای دیار نصف جهان


فرهنگ اعلام شهدای اصفهان شامل 22 هزار و 529 مدخل و زندگینامه کوتاه شهیدان استان اصفهان در فاصله سال های 1342 تا 1392 است.

در این فرهنگ اعلام شهدا، نام و نام خانوادگی، نام مستعار، جنسیت، ملیت، دین، مذهب، نام پدر، نام مادر، تاریخ تولد، محل تولد، وضعیت تاهل، سال ازدواج، تعداد فرزندان، میزان تحصیلات، شغل، یگان اعزامی، مسئولیت در جبهه، کیفیت شهادت، نحوه شهادت، تاریخ شهادت، محل دفن و دیگر شهیدان خانواده، درج شده است.

سوابق و مبارزات سیاسی و اجتماعی، همرزمان و یاران دوران مبارزه، مدت حضور در جنگ، عملیات منجر به شهادت، آثار و تألیفات علمی و ادبی، عضویت در احزاب و گروه های سیاسی، اجتماعی شهیدان از سال 1342 تا پایان جنگ تحمیلی نوشته شده است.

در این کتاب زندگینامه هر شهید به صورت کارشناسی شده و با توجه به تنوع گروه های مختلف جمعیتی نوشته شده است.

از اهداف این کتاب گردآوری و ثبت اطلاعات مستند از شهیدان در قالب زندگینامه کوتاه و مفید با شیوه نگارش ساده، به دور از توصیف و ارزش گذاری و تهیه مجموعه ای مستند است که بتواند نیاز پژوهشی و اطلاع رسانی را فراهم کند.

فرهنگ اعلام شهدای استان اصفهان در شش فصل شامل راهنمای استفاده از فرهنگ اعلام، تعریف واژگان و مفاهیم، اسامی همکاران، موقعیت جغرافیایی استان، عناوین مداخل و شرح مداخل نوشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ اعلام شهدای اصفهان مروری بر زندگی شهدای دیار نصف جهان

فرهنگ اعلام شهدای اصفهان مروری بر زندگی شهدای دیار نصف جهان