مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 12:402020-03-10اقتصادي

آبیاری هوشمند فضای سبزیزد تحولی نوین در دل کویر کم باران


رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد یکی از مصادیق کاهش مصرف آب در آبیاری فضای سبز شهر یزد را استفاده از سیستم آبیاری هوشمند و کنترل از راه دور عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، استان کویری یزد از یک سو با کمبود منابع آب های جاری و سفره های زیرزمینی مواجه است و از سوی دیگر به دلیل پایین بودن میزان بارش باران در طول سال، با کمبود فضاهای سبز طبیعی و پایین بودن سرانه فضای سبز برای شهروندان مواجه است.

اکثر شهرستان های استان یزد ازجمله مرکز استان سال هاست به دنبال راهکارهای افزایش فضای سبز شهری، نگهداری و حفظ آن و نیز بهره مندی از دستگاه های آبیاری قطره ای برای کاهش مصرف آب است.

سیستم آبیاری هوشمند یکی از روش هایی است که می تواند در مقیاس های کوچک مانند باغچه ی خانه و مقیاس های بزرگ مثل فای سبز شهری، زمین فوتبال و کشاورزی کارآمد است.

*طرح جدید شهرداری در آبیاری هوشمند فای سبز محمد صفدر پور، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس در یزد گفت: ازجمله دلایل گرایش به سیستم هوشمند آبیاری در فضای سبز، صرفه جویی بالای آب در این روش و انعطاف پذیری این نوع سیستم با شرایط گوناگون زمین و برابری با نوع نیاز گیاه در میزان مصرف آب به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری هوشمند فضای سبزیزد تحولی نوین در دل کویر کم باران

آبیاری هوشمند فضای سبزیزد تحولی نوین در دل کویر کم باران