مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 12:302020-03-10سياسي

بیماری کرونا؛ از واقعیت تا فرا واقعیت


یک فعال اجتماعی در استان یزد، بخشی از هراس امروز جامعه از کرونا را ناشی از حادواقعیت شدن این بیماری در اذهان عمومی می داند و منشاء برخی دگرگونی ها در این خصوص را به خاطر حضور یک میانجیِ پرقدرت به نام «رسانه» عنوان می کند.

- ایسنا/یزد یک فعال اجتماعی در استان یزد، بخشی از هراس امروز جامعه از کرونا را ناشی از حادواقعیت شدن این بیماری در اذهان عمومی می داند و منشاء برخی دگرگونی ها در این خصوص را به خاطر حضور یک میانجیِ پرقدرت به نام رسانه عنوان می کند.

سعید دشتی زاد در این یادداشت با اشاره به داستانی از ماکس فریش نویسنده ی آلمانی مبنی بر این که در یکی از داستان‎هایش با عنوان ایزیدور ، داستان زن و مردی را تصویر می‎کند که برای سفر به اقیانوس و تماشای دیدنی های آن، به یک مؤسسه ی توریستی مراجعه می‎کنند.

اضافه می کند: کارمند آن مؤسسه از روی تصاویر و عکس ها، جاذبه های گردشگری این سفر دریایی را برای آن ها شرح می دهد و در این میان، تصاویری زیبا از یک کوهِ یخی را هم به آن ها نشان می دهد.

چند روز بعد وقتی زن و مرد با کشتی دریایی به آن اقیانوس سفر می کنند، ناگهان چشمشان به کوهِ یخی می افتد و زن با اشتیاق فریاد می زند: ببین! درست مانند همان عکس کوهِ یخی است! در نظر زن این داستان، کوهِ یخی مانند عکس است و نه عکس همانند کوه یخی! این داستان یکی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری کرونا؛ از واقعیت تا فرا واقعیت

بیماری کرونا؛ از واقعیت تا فرا واقعیت