مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 12:002020-03-10سياسي

نی انبان ایرانی بیش از 400 سال قدمت دارد


محسن شریفیان آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده سازهای بومی منطقه بوشهر همزمان با فرا رسیدن روز جهانی ساز نی انبان یادداشتی را درباره پیشینیه تاریخی ساز نی انبان ایرانی منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محسن شریفیان آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده سازهای بومی منطقه بوشهر همزمان با 10 مارس که مصادف با روز جهانی ساز نی انبان است، یادداشت کوتاهی را درباره پیشینیه تاریخی ساز نی انبان ایرانی منتشر کرد.

در یادداشت محسن شریفیان آمده است: دهم مارس، روز جهانی ساز نی انبان است و به سبب همین رویداد ، در کشورهای مختلف و به ویژه انگلیس و اسکاتلند با برنامه های مختلف مانند برگزاری همایش، برپایی نمایشگاه و اجراهای گروههای مختلف از سراسر دنیا در قالب کنسرت های بومی این روز را گرامی می دارند.

بنده به عنوان یک پژوهشگر و نوازنده نی انبان هم هر ساله به بهانه پاسداشت این روز جهانی برنامه هایی نظیر اجراهای دسته جمعی، برگزاری مسابقه عکاسی و نوازندگی را ارائه می دهم.

امسال هم با معرفی دو نمونه نقاشی فاخر از استاد رضا عباسی، یکی از مهم ترین هنرمندان مکتب اصفهان در دوران صفویه بر اصالت ساز نی انبان ایرانی تاکید خواهم کرد.

رضا عباسی از هنرمندان مطرح و کم نظیر تاریخ هنر که در سال 1565 در کاشان به دنیا آمد و در سال 1635 میلادی در تبریز درگذشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نی انبان ایرانی بیش از 400 سال قدمت دارد

نی انبان ایرانی بیش از 400 سال قدمت دارد