مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 11:402020-03-10بين الملل

ژست آمریکا برای مبارزه با تروریسم در عراق؛ واقعیت یا ترفندی برای تداوم حضور نظامی؟


آمریکا از کشته شدن دو نفر از سربازان خود در عراق خبر داد و مدعی شد که این دو نفر در جریان مبارزه با داعش، کشته شدند؛ اقدامی که شک و شبهاتی را درباره انگیزه واشنگتن از اعلام این کشته ها به وجود آورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آمریکا دوشنبه (روز گذشته) از کشته شدن دو نفر از سربازان خود در خاک عراق خبر داد و مدعی شد که این نیروها، توسط دشمن و در جریان مأموریت نابودی مقر داعش در یک منطقه کوهستانی در شمال عراق کشته شدند و جزییات بیشتری درباره آن منتشر نکرد.

حاکم الزاملی رییس کمیسیون امنیت در پارلمان پیشین عراق، این اقدام آمریکا را تلاشی از سوی این کشور دانست تا از این طریق بتواند حضور خود و مأموریتهای جنگی در آن (عراق) را تحمیل کند .

الزاملی به روزنامه قطری العربی الجدید -نزدیک به قطر- گفت که آمریکا پس از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم اخراج نظامیان این کشور از عراق، دست به چنین اقداماتی می زند.

وی بر این باور است که آمریکا عمدا کشته ها و مشارکت خود در مبارزه با تروریسم در این عملیاتها را اعلام می کند تا حضور و تحرکات خود را در عراق، تببین کند .

این دیپلمات عراقی تصریح کرد: واشنگتن از اختلافات، تظاهرات و بحرانهای سیاسی و اقتصادی عراق سوء استفاده می کند تا حضور خود را تثبیت کرده و نشان دهد که مصوبه پارلمان برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژست آمریکا برای مبارزه با تروریسم در عراق؛ واقعیت یا ترفندی برای تداوم حضور نظامی؟

ژست آمریکا برای مبارزه با تروریسم در عراق؛ واقعیت یا ترفندی برای تداوم حضور نظامی؟