مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 11:262020-03-10اقتصادي

14 پروژه آبخیزداری در استان تهران به بهره برداری می رسد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، احمد طاهری بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح و به بهره برداری رسیدن 14 پروژه آبخیزداری در استان تهران با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال در هفته منابع طبیعی خبر داد.

وی با بیان اینکه این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است گفت: این پروژه ها در 5 شهرستان تهران، ری، شمیرانات، دماوند و فیروزکوه مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

طاهری با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این پروژه ها کنترل و کاهش سیلاب و فرسایش خاک است افزود: با توجه به شرایط تغییرات اقلیمی و تشدید سیلاب ها تداوم اجرای پروژه های آبخیزداری در حوزه های آبخیز استان تهران به عنوان پروژه های راهبردی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و مورد تأکید می باشد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران پروژه های آبخیزداری را راهکاری علمی و عملی برای حفاظت از منابع پایه آب و خاک دانست و خاطر نشان کرد: این پروژه ها علاوه بر کنترل و کاهش سیلاب و فرسایش خاک موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی می شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: پروژه های آبخیزداری قابل افتتاح در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی- ملاتی و سنگی-گابیونی به مرحله اجرا درآمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 پروژه آبخیزداری در استان تهران به بهره برداری می رسد

14 پروژه آبخیزداری در استان تهران به بهره برداری می رسد