مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 11:002020-03-10اقتصادي

عمده چاه های جدید شیل در آمریکا زیان ده شد


تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا مدت ها است که با مشکل سوددهی روبه رو هستند و آغاز جنگ قیمتی جدید، اوضاع را برای آنها بدتر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، عربستان و روسیه و جنگ آنها برای افزایش سهم از بازار سبب شده است به طور ناگهانی، تقریباً همه عملیات حفاری شیل در آمریکا زیان ده شود.

طبق اعلام مؤسسه مشاوره ریستاد انرژی در نروژ، تنها پنج شرکت در دو منطقه آمریکا می توانند هزینه تولید را پایین تر از قیمت کنونی نفت نگه دارند.

برای نمونه، داده های ریستاد نشان می دهد شرکت های اکسون موبیل، اکسیدنتال، شورون و کرونکوئست در منطقه پرمین آمریکا می توانند با قیمت نفت 31 دلار نیز سوددهی داشته باشند.

با این همه برای بیش از 100 شرکت فعال دیگر در صنعت شیل آمریکا اوضاع این طور نیست؛ برای این شرکت ها حفر چاه های جدید به معنای آغاز زیان دهی است.

به دلیل افت سریع تولید میدان های نفت شیل در مقایسه با میدان های متعارف، شرکت ها برای حفظ تولید خود ناچارند به سرعت چاه های جدید حفر کنند و این به معنای تأخیر در پرداخت سود به سرمایه گذاران بوده است.

تام لوری، بنیانگذار مؤسسه فریزو لوری اویل ول، گفت: اکنون شرکت ها نباید سرمایه خود را برای حفظ سطح تولید غیرقابل تداوم، هدر بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمده چاه های جدید شیل در آمریکا زیان ده شد

عمده چاه های جدید شیل در آمریکا زیان ده شد