مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 10:572020-03-10اقتصادي

برداشت ماهی قزل آلا از استخرهای پرورش ماهی زهک آغاز شد


عیسی میرانی شاهرودی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقلیم سیستان و بلوچستان به گونه ای است که در شهرهای شمالی مانند خاش، زاهدان و منطقه سیستان در نیمه دوم سال شرایط برای پرورش ماهی سردآبی فراهم بوده که در شهرستان زهک با توجه به وجود چاهک های کشاورزی استقبال بیشتری از این طرح می شود.

وی گفت: با توجه به رهاسازی 46 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در استخرهای پرورش ماهی زهک پیش بینی می شود امسال 25 تن ماهی برداشت شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) افزود: همچنین برداشت ماهیان سردآبی از سطح 68 استخر پرورش ماهی در سطح استان و مرکز مداربسته ماهیان سردآبی خاش آغاز شده که تا پایان فروردین سال آینده حدود 100 تن ماهی از این استخرها برداشت و روانه بازارهای مصرف می شود.

وی ادامه داد: شهرستان زهک با داشتن 950 استخر پرورش ماهی گرمابی و سردآبی بیشترین تولید ماهی آبهای داخلی سیستان و بلوچستان را داراست.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت ماهی قزل آلا از استخرهای پرورش ماهی زهک آغاز شد

برداشت ماهی قزل آلا از استخرهای پرورش ماهی زهک آغاز شد