مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 10:462020-03-10اقتصادي

چرا بسیاری از شهروندان ایرانی خطر کرونا را جدی نمی گیرند؟


استاد انسان شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به مناسبت شرایط امروز کشور در مبارزه با کرونا نوشت: - پایگاه خبری جماران: مسئولان مبارزه با بحران کرونا در روزهای اوج گیری بحران در اسفند ماه بارها اعلام کردند که علیرغم تلاش های صورت گرفته برای هوشیار کردن شهروندان در زمینه کرونا ویروس، بسیاری از شهروندان تهدید کرونا را جدی نگرفته اند.

آنها ترافیک در شهرها، بالا بودن میزان سفرها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ ومیر ناشی از آن و مشاهدات دیگر را نشاندهنده جدی نگرفتن خطر کرونا توسط بسیاری از شهروندان می دانند.

با توجه به این واقعیت، این پرسش در برابر ما قرار می گیرد که بدن انسان ایرانی در چه شرایطی و با چه شیوه ای ممکن است تهدیدها نسبت به بقای خود را جدی تلقی کند؟ این بدن در چه موقعیتی می تواند یا ممکن است به آموزه های پزشکی و اقتدار صلاحیت پزشکان برای توضیح خطر و بیماری قانع شوند؟ به گمانم چند ملاحظه کلیدی در اینجا وجود دارد که تلاش می کنم این ملاحظات را به صورت خلاصه بیان کنم.

نخست؛ پزشکی مدرن و آموزه های آن بدون تردید تنها مرجع صاحب صلاحیت برای تشخیص صلاحیت و بیماری انسان است.

جامعه ایران که از دوره قاجار با نهاد پزشکی مدرن آشنا و درگیر شده است از ابتدا تا به امروز، موسسات آموزشی و درمانی، بیمارستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بسیاری از شهروندان ایرانی خطر کرونا را جدی نمی گیرند؟

چرا بسیاری از شهروندان ایرانی خطر کرونا را جدی نمی گیرند؟