مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 09:352020-03-10بين الملل

معارض سعودی: بن سلمان جز پدرش هوادار دیگری ندارد


یک معارض و استاد دانشگاه عربستانی درباره بازداشت شاهزادگان مطرح سعودی گفت که بن سلمان کماکان از اینکه نتواند به پادشاهی برسد بیم دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مضاوی الرشید استاد دانشگاه و معارض معروف عربستانی بازداشت برادر پادشاه و ولی عهد سابق سعودی را نشانه ای از تزلزل قدرت بن سلمان دانست.

او در مقاله ای در وبسایت میدل ایست آی ، نوشت که ولی عهد سعودی هنوز نتوانسته از بسط قدرت خویش در تمامی ارکان حکومت مطمئن شود و از این رو هنوز دست به بازداشت های متهورانه می زند.

الرشید تفاوت میان کودتای ملک فیصل در دهه شصت قرن بیستم با اقدام بن سلمان علیه عمو و عموزادگانش را در این دانست که ملک فیصل از حمایت اغلب خاندان پادشاهی بهره مند بود اما بن سلمان جز پدرش هوادار دیگری ندارد و در نزد باقی افراد خاندان سعودی به خصوص آن هایی که در مسیر پادشاه شدن قرار داشتند و اکنون در بازداشت یا عزلت قرار دارند، کاملا طرد شده و مورد نفرت است.

او تأکید کرد: ولی عهد سعودی در ترس و عزلت به سر می برد و انقلاب مدنظر خود را (که بر خلاف دیگر انقلاب ها از رأس حکومت نشأت می گیرد) تحت فشار شدید رکود جهانی که موجب سقوط قیمت نفت و بورس سعودی شده، می بیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معارض سعودی: بن سلمان جز پدرش هوادار دیگری ندارد

معارض سعودی: بن سلمان جز پدرش هوادار دیگری ندارد