مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 09:302020-03-10اجتماعي

منطقه کانی برد بانه به عنوان دومین اثر طبیعی ملی کردستان تصویب شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از تصویب منطقه کانی برد بانه با مساحت 68 هکتار در محلی مشهور به نجه در حوزه روستای کانی برد و در شمال غربی شهرستان بانه به عنوان دومین اثر طبیعی ملی استان کردستان خبر داد.

- منطقه"کانی برد بانه" به عنوان دومین اثر طبیعی ملی کردستان تصویب شد ایسنا/کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از تصویب منطقه "کانی برد بانه" با مساحت 68 هکتار در محلی مشهور به نجه در حوزه روستای کانی برد و در شمال غربی شهرستان بانه به عنوان دومین اثر طبیعی ملی استان کردستان خبر داد.

فریبا رضایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: منطقه کانی برد بانه به دلیل زیستگاه سمندر خال زرد کردستانی در لیست آثار طبیعی ملی، ثبت شده است.

این منطقه دارای چهار اصله درخت آزاد کهنسال بوده و در مسیر آبراههای V شکل با شیب بسیار تند و در عرصهای پوشیده از درختان بلوط قرار گرفته است.

رضایی عنوان کرد: بر اساس میانگین کشوری، 10 درصد از مساحت هر استان به عنوان مناطق چهارگانه تحت مدیریت ثبت شده است و استان کردستان قبلاً دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش با وسعت 59/6 درصد از مساحت کل استان بود و اکنون با تصویب این منطقه و دو منطقه دیگر شامل منطقه حفاظت شده چلچه مه و سارال با مساحت حدود 90هزار هکتار و اثر طبیعی ملی غار کنه شهمشهم م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه کانی برد بانه به عنوان دومین اثر طبیعی ملی کردستان تصویب شد

منطقه کانی برد بانه به عنوان دومین اثر طبیعی ملی کردستان تصویب شد