مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 09:252020-03-10بين الملل

«ارتش ملی لیبی» سفر حفتر به سوریه را تکذیب کرد


یک منبع نظامی عالی رتبه در فرماندهی کل نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» سفر محرمانه ژنرال خلیفه حفتر فرمانده این ارتش به سوریه را تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی عالی رتبه در فرماندهی کل نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی گفت که اخبار مربوط به سفر خلیفه حفتر به دمشق صحت ندارد.

این منبع که به نام آن اشاره ای نشده است، در مصاحبه با خبرگزاری در خبری مدعی شده بود که خلیفه حفتر به صورت محرمانه به سوریه سفر کرده است تا زمینه را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین بین دولت شرق لیبی و دولت سوریه فراهم کند.

(جزییات بیشتر) سوریه هفته پیش میزبان یک هیأت از دولت شرق لیبی که حفتر نیز وابسته به آن است، بود که این هیأت با بشار اسد رییس جمهور سوریه نیز دیدار کرد و علاوه بر آن سفارت لیبی در دمشق در حضور این هیأت بازگشایی شد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

انتهای پیام/م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ارتش ملی لیبی» سفر حفتر به سوریه را تکذیب کرد

«ارتش ملی لیبی» سفر حفتر به سوریه را تکذیب کرد