مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 07:252020-03-10بين الملل

چین در آستانه عبور از بحران کرونا قرار گرفت


چینی ها که از دو ماه قبل درگیر بزرگترین بحران بهداشتی از زمان تاسیس چین نو در سال 1949 میلادی هستند، حالا می گویند پایان شیوع ویروس کرونا با تدابیر اتخاذ شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، این کشور اگرچه در شروع شیوع ویروس با مشکلاتی روبرو شد و سوء اطلاع رسانی و اقدامات دیرهنگامش موجب شد تا ویروس به خارج از شهر ووهان مرکز استان هوبی سرایت کند، اما بسیار سریع توانست دست بکار شود و جلو رشد این ویروس را بگیرد.

درس هایی که آنها از شیوع ویروس گرفتند این بود که باید هرچه زودتر این ویروس را که از ارتباط بین انسان ها منتقل می شود، کاهش دهند و مجبور شدند به روش های سنتی روی آورند که اصلی ترین آن قرنطینه بود.

قرنطینه ها ابتدا از شهر ووهان مرکز استان هوبی شروع شد و کل شهر و سپس استان هوبی قفل شد همزمان اقدامات قرنطینه با سرایت ویروس به دیگر نقاط چین به اجرا گذاشته شد به طوری که بیش از 80 شهر در سراسر کشور قرنطینه شدند.

در روزهای نخست ماه ژانویه شمار مبتلایان در این استان و در ووهان روزانه به بیش از 5 هزار نفر می رسید اما با گذشت نزدیک به دو ماه چین موفق شد این رقم را به زیر 100 کاهش دهد تازه ترین آمارها هم حاکی از ابتلای تنها 19 نفر در 24 ساعت گذشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین در آستانه عبور از بحران کرونا قرار گرفت

چین در آستانه عبور از بحران کرونا قرار گرفت