مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 15:162020-03-09اجتماعي

طرح مقابله با ریزگردهای نمکی در شهرستان بناب آغاز شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح بیابان زدایی و کاشت بوته های قره داغ در بناب اظهار کرد: این طرح در قالب بیابان زدایی از کانون ریزگردهای نمکی در حاشیه دریاچه ارومیه در شهرستان های بناب، عجب شیر و آذرشهر از سال 1393 آغاز و روش های مختلفی در این مناطق به مرحله اجرا در آمده است و همچنان در این شهرستان ها ادامه دارد.

رحیم مهردادی افزود: این پروژه از ابتدای سال جاری با عنوان طرح جامع بیابان زدایی در حاشیه دریاچه ارومیه و در حدود 400 هکتار از اراضی منطقه قره قشلاق بناب با کاشت 60 هزار بوته قره داغ تحت نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان وارد عملیات اجرایی شده است.

با حضور مسوولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی و شهرستان بناب و با همکاری مجمع فعالان زیست محیطی به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، 4 هزار اصله نهال در روستاهای قراء پنج گانه خانه برق، قره چپق، آلقو، زاوشت و کوته مهر هرس و کاشته شد.

شهرستان بناب با 140 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی به دلیل واقع شدن در ساحل دریاچه ارومیه و نزدیکی بیشتر شهر و چندین روستای تابعه شهرستان به این دریاچه یکی از شهرستان های در معرض خطر ریزگردهای نمکی حاصل از خشک شدن دریاچه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مقابله با ریزگردهای نمکی در شهرستان بناب آغاز شد

طرح مقابله با ریزگردهای نمکی در شهرستان بناب آغاز شد