مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 12:552020-03-09سياسي

تهرانی ها هنوز کرونا را جدی نگرفته اند!


نتایج نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نشان می دهد که بیش از نیمی از مردم تهران نگرانی زیادی از ابتلای خود و خانواده به کرونا ندارند.

- ، آرش نصراصفهانی مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در متن یادداشتی نتایج این نظرسنجی را اعلام کرده است: خیابان های خلوت تهران در روز های پایانی سال گواه از سایه سنگین هراس از اپیدمی کرونا در شهر است.

در شرایطی که رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی پر از توصیه های بهداشتی و اطلاع رسانی برای آگاه سازی مردم از علائم بیماری و راه های پیشگیری از آن است، دورنمای کنترل و مهار بحران مبهم به نظر می رسد.

مرور شبکه های اجتماعی نشان می دهد افکارعمومی به کارآمدی شیوه مدیریت مسئله به دیده تردید می نگرد و ترکیبی از سردرگمی و بی اعتمادی به اضطراب عمومی در مورد این اپیدمی دامن زده است.

از این روی وضعیت روانی جامعه در مورد این بیماری به اندازه وضعیت سلامت جسمی و بهداشت فردی و عمومی اهمیت دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

زیرا همین وضعیت روانی می‎تواند تلاش‎هایی را که برای مقابله با بیماری در حال انجام است، تحت تأثیر قرار دهد؛ لذا شناخت افکارعمومی در این برهه و تلاش در راستای شناخت نیاز جامعه و اقناع افکارعمومی درباره نحوه مدیریت مسئله در کنار اقدامات پزشکی و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهرانی ها هنوز کرونا را جدی نگرفته اند!

تهرانی ها هنوز کرونا را جدی نگرفته اند!