مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 11:502020-03-09پزشكي

حضور در یک خودروی مشترک سرنشینان را به کرونا مبتلا می کند


متخصص طب پیشگیری و پزشک اجتماعی گفت: امکان ابتلای افرادی که در یک خودرو تردد می کنند به کروناویروس در حد بالاست.

- سعید صادقی اهری در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در روزهای اخیر که شیوع بالای کروناویروس را در شهر شاهدیم، حضور چند نفر در یک خودروی مشترک می تواند میزان ابتلا به این ویروس را در بین افراد جامعه افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه قسمت عمده ای از بیماران مبتلا کم علام بوده و حتی در برخی موارد علایم اولیه این بیماری مشهود نیست، خاطرنشان کرد: تردد چندین ساعته در شهر با یک خودروی مشترک، استفاده از صندلی اتومبیل و حتی لمس کردن دستگیره ها خود عامل اصلی انتقال کروناویروس است که شایسته است همشهریان به این اصل توجه کنند.

این پزشک با ابراز تاسف از اینکه با وجود هشدارهای داده شده از سوی مراجع بهداشتی هنوز هم بسیاری از جوانان طبق روال عادی در خودروها و به صورت چندنفره تردد می کنند، افزود: جدی نگرفتن این توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه می تواند شهر را در معرض آمار بالای ابتلا قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صادقی اهری بیان کرد: در وضعیت فعلی شیوع کروناویروس بهتر است ملاقات های حضوری و فیزیکی خود را به ارتباطات تلفنی و اینترنتی تغییر دهیم تا بتوانیم با قطع زنجیره شیوع به ریشه کنی این ویروس کمک کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور در یک خودروی مشترک سرنشینان را به کرونا مبتلا می کند

حضور در یک خودروی مشترک سرنشینان را به کرونا مبتلا می کند