مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 11:002020-03-09پزشكي

پیش بینی کووید-19 در سال 2013 / مقاله ای نامعتبر درباره انواع کرونای جدید


ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آنچه در مورد وجود دو سویه خفیف و  قوی در بیماری کروناویروس جدید گفته می شود، گفت: برخی افراد با برداشت اشتباهی که از یک مقاله چینی در مورد کویید 19 داشته اند این باور را در بین عموم اشاعه داده اند که این .

- ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آنچه در مورد وجود دو سویه خفیف و  قوی در بیماری کروناویروس جدید گفته می شود، گفت: برخی افراد با برداشت اشتباهی که از یک مقاله چینی در مورد کویید 19 داشته اند این باور را در بین عموم اشاعه داده اند که این ویروس دو سویه متفاوت دارد که یک سویه آن باعث بیماری خفیف و سویه دیگر باعث نوع حاد بیماری می شود؛ در حالی که چنین چیزی از نظر علمی تایید نشده و ممکن است انتشار غلط آن در بین مردم جامعه باعث حساسیت زدایی نسبت به مراقبت های بهداشتی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مریم واعظ جلالی با تاکید بر اینکه افراد نباید خارج از حیطه تخصصی خود اظهار نظر کنند یادآور شد: این اظهار نظرها تبدیل به شایعه شده و این شایعات به تدریج برای جامعه یک حقیقت علمی می شوند و آن زمان دیگر نمی توان آنها را کنترل کرد.

وی توضیح داد: برخی فکر می کنند تنها کسانی به علت بیماری کرونای جدید در بیمارستان ها بستری می شوند که نوع حاد ویروس را گرفته اند و خطری باقی مردم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کووید-19 در سال 2013 / مقاله ای نامعتبر درباره انواع کرونای جدید

پیش بینی کووید-19 در سال 2013 / مقاله ای نامعتبر درباره انواع کرونای جدید