مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 09:252020-03-09پزشكي

مصرف الکل تأثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد


داوود سلمانپور در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا ویروس یا کووید 19 در کشور بسیاری از مردم برای ضدعفونی کردن سطوح و دست از فرآورده های بر پایه اتانول (الکل اتیلیک) استفاده می کنند.

وی افزود: در این میان افرادی در اثر نادانی و یا دریافت اطلاعات اشتباه اقدام به خوردن و یا غرغره کردن محلول اتانول و متانول (الکل متیلیک) با هدف پیشگیری از عفونت کرونا ویروس کرده اند که باعث مسمومیت و حتی مرگ تعدادی از هم وطنان شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: متانول، ضمن اینکه دارای اثرات ضد میکروبی بسیار ناچیزی در مقایسه با اتانول است به علت سمی بودن بالا، مصرف خوراکی آن باعث مسمومیت های شدید، کوری و مرگ می شود.

سلمانپور تصریح کرد: برخلاف اتانول که از پوست سالم بدن جذب نمی شود، میزان جذب پوستی متانول به ویژه در پوست های آسیب دیده بالا بوده است و می تواند سبب بروز مسمومیت و حساسیت های شدید پوستی شود.

وی گفت: با توجه به خصوصیت سمی متانول، مراجع و راهنماهای معتبر بین المللی، هیچ گونه توصیه ای مبنی بر استفاده از آن برای ضدعفونی کردن دست، پوست، لوازم و تجهیزات پزشکی و سطوحی مانند دستگیره در، میز کار، کف و غیره نکرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف الکل تأثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد

مصرف الکل تأثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد