مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 07:572020-03-09اقتصادي

آبزی پروری را با هدف ارتقا سلامت غذایی درقم توسعه می دهیم


عباس پورمیدانی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: پرورش انواع شیلات به عنوان غذای سالم، طی سال های اخیر در قم رونق یافته که این روند با شتاب بیشتری در سال آینده دنبال می شود.

وی افزود: ساخت استخرهای تخصصی پرورش شیلات درکنار مزارع کشاورزی از جمله راهکارهایی است که به همین منظور در مناطق مختلف استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر پرورش انواع ماهی قزل آلا، سرمایه گذاری لازم برای پرورش ماهی تیلاپیا نیز درسطح استان انجام شده است.

پورمیدانی گفت: تلاش داریم با افزایش سطح تولید شیلات درقم، دسترسی مردم به این محصولات سالم را گسترش دهیم و نقش مهمی در ارتقا سلامت غذایی همشهریان داشته باشیم.

وی بیان کرد: انجام فعالیت های ترویجی و تبلیغی برای تشویق مردم قم به سمت استفاده بیشتر از آبزیان، از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی برای بالا بردن سطح مصرف شیلات دراستان است.

وی ادامه داد: توسعه آبزی پروری درقم علاوه برآنکه نقش مهمی درتامین امنیت و سلامت غذایی مردم دارد، موجب رونق اقتصادی و درآمدزایی بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی استان به خصوص در مناطق روستایی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این که سالانه به طور میانگین یکهزار و 500 تن انواع آبزیان در قم تولید می شود، گفت: به دنبال ایجاد صنایع فرآوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبزی پروری را با هدف ارتقا سلامت غذایی درقم توسعه می دهیم

آبزی پروری را با هدف ارتقا سلامت غذایی درقم توسعه می دهیم