مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 05:062020-03-09اقتصادي

چهار دستگاه پایش کیفی هوا در کرمان نصب می شود


مرجان شاکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه هیات دولت در مورد رفع آلایندگی کارخانه مس سرچشمه و خاتون آباد، شرکت ملی مس علاوه بر نصب دستگاه های پایش کیفی هوا، نسبت به نگهداری از این دستگاه ها نیز موظف شد که اقدامی قابل تقدیر است.

وی به طرح های احداث کارخانه اسید و روش های کنترلی برای کاهش آلایندگی توسط کارخانه مس سرچشمه و خاتون آباد اشاره کرد و اظهار داشت: کارخانه بازیابی اسید کارخانه مس سرچشمه تا پایان سال 97 احداث و عملیات اجرایی کارخانه اسید خاتون آباد تا سال جاری طول کشید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: کارخانه مس سرچشمه موظف به راه اندازی دستگاه پایش کیفی هوا در قالب 2 ایستگاه در حوزه شهرستان رفسنجان و همچنین مقرر شد کارخانه مس خاتون آباد در شهر خاتون آباد و شهرستان شهربابک این دستگاه ها را نصب و نگهداری کند.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان هم اکنون در حال رایزنی و مشخص کردن مکان مناسب برای استقرار ایستگاه های پایش کیفی هوا در مناطق رفسنجان، شهربابک و خاتون آباد است.

شاکری با بیان اینکه هر دستگاه پایش کیفی هوا حدود 2 میلیارد تومان هزینه دارد گفت: نگهداری از این دستگاه ها نیز بر عهده شرکت مس و این اتفاقی بی نظیر در کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار دستگاه پایش کیفی هوا در کرمان نصب می شود

چهار دستگاه پایش کیفی هوا در کرمان نصب می شود