مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 13:252020-03-08بين الملل

بازگشت 420 کامیون متوقف در مرز بازرگان به ترکیه


صادق نامدار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشت کامیون های ترکیه ای به کشورشان پس از رایزنی در سطوح مختلف و طی روزهای اخیر تسهیل شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بازرگان در مسیر ترانزیتی جاده ابریشم قرار دارد و بیش از 45 کشور دنیا کالاهای خود را از این مسیر ترانزیت می کنند، بیان کرد: ترکیه حتی از پذیرش اتباع خود که به صورت مسافری قصد تردد داشتند، خودداری می کرد اما پس از ایجاد بیمارستان صحرایی با 60 نفر ظرفیت در نقطه صفر مرزی، نسبت به پذیرش اتباع خود اقدام کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در سایه رایزنی مسوولان رده بالای دو کشور، تردد کامیون های ایرانی که در کشورهای مختلف دنیا از جمله در ترکیه، یونان و بلغارستان و غیره قرار دارند نیز از طریق این کشور دوست و همسایه به سمت ایران تسهیل شود.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

این گمرک در سال 1305 شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین المللی بین 2 کشور ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت 420 کامیون متوقف در مرز بازرگان به ترکیه

بازگشت 420 کامیون متوقف در مرز بازرگان به ترکیه