مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 11:402020-03-08بين الملل

دو دلیل اصلی بازداشت شاهزادگان توسط ولیعهد سعودی


ولیعهد عربستان در ادامه موج بازداشت ها در کشورش، به دو دلیل دستور بازداشت دو شاهزاده سعودی را که قرار بود پادشاه و ولیعهد این کشور باشند، صادر کرد.

- ولیعهد عربستان در ادامه موج بازداشت ها در کشورش، به دو دلیل دستور بازداشت دو شاهزاده سعودی را که قرار بود پادشاه و ولیعهد این کشور باشند، صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رأی الیوم نوشت: اقدام محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای بازداشت احمد بن عبدالعزیز، عموی خود و محمد بن نایف، پسرعمو، ولیعهد و وزیر کشور اسبق و نیز متهم کردن آن دو به خیانت بزرگ و تلاش برای کودتا می تواند دو دلیل اصلی داشته باشد.

دلیل نخست این است که خاندان حاکم عربستان پس از اینکه صبرشان لبریز شده علیه ولیعهد و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور شورش کرده و دو شاهزاده بازداشتی در رأس این شورش قرار داشته اند و از طرفی هم خاندان حاکم توافق کردند به منظور سازماندهی مجدد کاخ سلطنتی، بازگشت به ساختار قبلی دولت یعنی رویکرد مخافظه کارانه که با نشستن سلمان بن عبدالعزیز بر مسند قدرت از بین رفته بود و نیز برای پایان دادن به جنگ یمن در سریع ترین زمان ممکن، در پیش گرفتن سیاست عربی و بین المللی متوازن از جمله آشتی با کشورهای همسایه و کاهش میزان دشمنی با ایران و ترکیه، احمد بن عبدالعزیز را به عنوان پادشاه و بن نای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو دلیل اصلی بازداشت شاهزادگان توسط ولیعهد سعودی

دو دلیل اصلی بازداشت شاهزادگان توسط ولیعهد سعودی