مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 11:162020-03-08سياسي

حضرت علی (ع) دریای خروشان علم و معرفت است


حجت الاسلام عبدالله کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضرت علی (ع) از همان ابتدای کودکی در دامان پرمهر رسول اکرم (ص) تربیت شد و همان خلق و خو و رفتار ایشان را داشت.

وی افزود: از جمله ویژگی های منحصر به فردی که امیرالمونین (ع) دارد انتخاب شدن نام ایشان از عالم غیب و آورده شدن آن در کنار نام پیامبر (ص) در کتب آسمانی بود به گونه ای که این موضوع توسط محدثان شیعه و سنی آورده شده است.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: حضرت علی (ع) در همه جنگ ها به جز تبوک که آن هم به فرمان رسول خدا (ص) بود شرکت کرد و در رکاب پیامبر خدا رشادت ها از خود نشان داد تا جایی که در وصف ایشان فرمود که علی هرگز از حق و حق از علی جدا نمی شود.

مدرس حوزه های علمیه کرمانشاه ادامه داد: طبق نظر عبدالله بن عباس از مفسران بزرگ اسلام، 300 آیه از قرآن مجید و ده ها حدیث در شان و منزلت حضرت علی (ع) نازل شده که معروفترین حدیث مربوط به غدیرخم است.

وی افزود: یکی دیگر از افتخارات حضرت علی (ع) مربوط به حدیث مشهور مؤاخات و برادر خوانی است که پیامبر اکرم (ص) در اوایل ورود به مدینه میان اصحاب خود از مهاجر و انصار برادری برقرار کرد و خود را برادر امام علی (ع) قرار داد و این امر در نظر هر مسلمان بالاترین شرف و فضیلت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت علی (ع) دریای خروشان علم و معرفت است

حضرت علی (ع) دریای خروشان علم و معرفت است