مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 17:452020-03-07اجتماعي

بازسازی و ترمیم 210 کیلومتر سیل بند در خوزستان


محمد حری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود800 کیلومتر سیل بند در خوزستان بیان کرد: با پایش و بررسی میدانی که توسط شرکت مشاور دزآب و باهماهنگی فرمانداران و بخشداران صورت گرفت نقاط بحرانی خوزستان که نیاز به کار مجدد و یا بازسازی داشته شناسایی و در دستور کار قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بخشی از کار احداث، بازسازی و مقاوم سازی این سازه ها به اتمام رسیده و بخش دیگری از آنها توسط گروه های متعدد عملیاتی و پیمانکاری در دست انجام است.

وی به محدویت منابع مالی و حجم بالای سیل بندهای خوزستان اشاره کرد و افزود: در این مرحله 210 کیلومتر از بازه های بحرانی که امکان اقدام عملیاتی وجود داشت به عنوان اولویت اول مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفتند.

حری با تاکید بر ضرورت تامین و تخصیص اعتبار برای تکمیل و ادامه روند ترمیم و بازسازی سیل بندها گفت:هم اکنون در 10 شهرستان خوزستان پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.

حری با اشاره به اینکه در 175 کیلومتر از رودخانه های خوزستان به دلیلفرسایش امکان احداث سیل بند وجود ندارد بیان کرد: در این بازه ها نیاز به ساحل سازی و دیواره های مستحکم داریم که با توجه مسوولیت وزارت نیرو به عنوان متولی این امر در دستور کار سازمان آب برق خوزستان قرار دارد و اکنون نیز در چند نقطه کار شروع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی و ترمیم 210 کیلومتر سیل بند در خوزستان

بازسازی و ترمیم 210 کیلومتر سیل بند در خوزستان