مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 12:102020-03-07بين الملل

اولین واکنش صنعاء به اظهارت گریفیتس درباره آتش بس در مأرب


معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به اظهارات فرستاده سازمان ملل در امور یمن که خواستار آتش بس در مأرب شده بود، خصوصیات یک آتش بس واقعی را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن که به مأرب (در مرکز یمن) سفر کرده، امروز (شنبه) خواستار توقف فوری درگیری ها در این استان شد.

حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه توییتر خود در واکنش به اظهارات گریفیتس نوشت: آتش بس واقعی آتش بسی است که اعتماد ساز است، مردم تأثیر آنرا می بینند و منجر به ایجاد فضای حمایتی برای راه حل فراگیر می شود.

این نوع آتش بس بازگشایی فرودگاه ها، رفع محاصره بندر (الحدیده) و شهر الدریهمی (در الحدیده)، پرداخت حقوق کارمندان و برخورداری ملت یمن از ثروت های نفتی و گازی خود را شامل می‎شود؛ به عنوان ثروت هایی که برای تمام یمنی هاست نه فقط متعلق به منتسبان به اخوان.

هفته گذشته،  منابع محلی معتبر در استان مأرب که فعلا در کنترل نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی است، اعلام کردند، ارتش و کمیته های مردمی پس از آنکه موفق به تسلط بر کوه لبنه شمال اردوگاه اللبنات میان دو استان الجوف و مأرب شدند، به شکلی سریع در حال پیشروی به سمت مرکز استان مأرب هستند (جزییات بیشتر ).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین واکنش صنعاء به اظهارت گریفیتس درباره آتش بس در مأرب

اولین واکنش صنعاء به اظهارت گریفیتس درباره آتش بس در مأرب