مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 11:162020-03-07سياسي

نگاهی به تاریخ؛ از طاعون و وبا تا کرونا


مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان، با رجوعی به تاریخچه بیماری های همه گیر، بر ضرورت بهره گیری از عبرت ها و همچنین استفاده از تهدیدِ کرونا در جهت اصلاح رفتارهای نادرست فردی و جمعی تأکید کرد.

- ایسنا/اصفهان مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه اصفهان، با رجوعی به تاریخچه بیماری های همه گیر، بر ضرورت بهره گیری از عبرت ها و همچنین استفاده از تهدیدِ کرونا در جهت اصلاح رفتارهای نادرست فردی و جمعی تأکید کرد.

مسعود کثیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سابقه بیماری های همه گیر به دورانی برمی گردد که بشر اولین اجتماعات را تشکیل داد.

انسان ها زمانی در گروه هایی 10 یا 20 نفره، در غارها زندگی اشتراکی داشتند و با افزایش جمعیت، شکل گیری قانون های اولیه و سپس پدید آمدن تمدن، ارتباطات خود را گسترده کردند.

وی ادامه داد: این گستردگی در کنار همه مزایا، معایبی هم داشت، ازجمله سرایت بیماری های عفونی؛ بیماری هایی که باوجود ازدیاد نسل ها طی قرون مختلف، به عنوان عامل کنترل جمعیت عمل می کرد، تا جایی که در دوره قاجار، جمعیت ایران فقط حدود شش میلیون نفر بود.

استاد تاریخ دانشگاه اصفهان، تصریح کرد: در گزارش های پراکنده موجود، از مرگ سیاه یا طاعون و همچنین وبا به عنوان دو بیماری همه گیر در تاریخ ایران یاد شده و البته لازم است بدانیم که در گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به تاریخ؛ از طاعون و وبا تا کرونا

نگاهی به تاریخ؛ از طاعون و وبا تا کرونا