مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 10:002020-03-07اقتصادي

انجام شخم زمستانه در صد هزار هکتار از شالیزارهای گیلان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون شخم زمستانه در 100هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شده است.

- ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون شخم زمستانه در 100هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شده است.

مسعود الماسی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون در 100هزار هکتار از شالیزارهای گیلان شخم زمستانه انجام شده است، گفت: این میزان معادل 43 درصد شالیزارهای گیلان است.

وی افزود: این میزان نسبت به سال گذشته از رشد مطلوبی برخودار است و دلیل آن همت کشاورزان و شرایط مناسب آب و هوایی است.

الماسی ادامه داد: شخم زمستانه علاوه بر اینکه موجب کاهش آفت برنج در سال آتی می شود، مقدار قابل توجهی نیز از مصرف آب برای تولید این محصول صرفه جویی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: شخم زمستانه در تمام شالیزارهای شهرستان ها در حال انجام است و در شهرستان های شرق استان تقریبا سرعت بیشتری دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش تولید کمیت و کیفیت برنج و همچنین کاهش سختی تولید این محصول یکی از اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: استفاده از بذرگواهی شده یکی از راهکارهای افزایش تولید کمیت و کیفیت این محصول است و امسال 165


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام شخم زمستانه در صد هزار هکتار از شالیزارهای گیلان

انجام شخم زمستانه در صد هزار هکتار از شالیزارهای گیلان