مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 07:462020-03-07اقتصادي

فعالیت اقتصادی مرز سیرانبند بانه از سرگرفته شد


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان روز شنبه اظهار داشت: مرزهای رسمی با عراق که از 2 هفته پیش بسته شده بود، طبق هماهنگی و تدابیری که در ایران عراق و اقلیم، این مرزها علی الخصوص مرزهای رسمی با اقلیم شامل باشماق، پرویز خان و تمرچین و سیرانبند بانه بازگشایی شد.

خالد جعفری در خصوص دلایل ازدحام کامیون ها در مرز باشماق و تمهیدات اندیشده شده در راستای رفع آن، اظهار داشت: در باشماق صف طولانی حدود 17 کیلومتری داشتیم که علت آن هم بسته بودن سیرانبند بود و هم اینکه محل ترانشیپ که محل تخلیه و بارگیری ست جوابگوی آن تعداد کامیون نبود.

وی با اشاره به اینکه اغلب بارها صادراتی بوده و باید بعد از تخلیه، توسط خودروهای عراقی بارگیری شود افزود: از 15 اسفند محوطه تیرپارک جنب گمرک به تخلیه و بارگیری اختصاص یافت و با افزایش سرعت کار صف کامیون ها به کمتر از 6 کیلومتر رسید.

جعفری از اختصاص چند تیرپارک دیگر با ظرفیت بیش از 1000 کامیون خبر داد که این امر موجب می شود کامیون ها در مسیر منتهی به باشماق پارک نمانند و در مرز نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، افزود: در راستای کاهش ترافیک در باشماق، با هماهنگی گمرک کشور از 2-3 هفته پیش، بارهای ترانزیتی به باشماق کاهش یافته و از 150 تا 200 کامیون ترا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت اقتصادی مرز سیرانبند بانه از سرگرفته شد

فعالیت اقتصادی مرز سیرانبند بانه از سرگرفته شد