مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 19:202020-03-06سياسي

نسل کشی در هند متوقف شود/ لزوم خروج جامعه بین المللی از انفعال


استاد دانشگاه تهران و عضو شورای مرکزی جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر با تاکید بر توقف فوری نسل کشی در هند، خواستار ورود جامعه بین المللی به این ماجرا شد.

- علیرضا رضایی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این روزها که دنیا در تب و تاب مبارزه با ویروس کشنده ناخواسته کرونا است، در سرزمین هندوستان، برخی هندوها در همراهی فعال یا منفعلانه دولت این کشور، اراده بر کشتار انسان هایی به واسطه مذهب شان دارند.

عضو شورای مرکزی جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر دارای مقام مشورتی از سازمان ملل متحد اضافه کرد: روزانه شاهد حمله وحشیانه به جان مسلمانانی هستیم که معترض نقض حقوق اولیه خود هستند.

وی بیان کرد: دولت هند با نقض تعهدات بین المللی خویش، قانونی تبعیض آمیز در حقوق شهروندی نسبت به حقوق اولیه شهروندان مسلمان خود وضع کرده و در ادامه با نقض حق اجتماعات مسالمت آمیز، منجر به کشتار مسلمانان بی گناه شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: این در حالی است که وفق منشور ملل متحد، اعلامیه جهانی حقوق بشر 1948، میثاقین حقوق مدنی-سیاسی و حقوق اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی 1966، کنوانسیون منع شکنجه و نسل کشی 1948، کنوانسیون منع تبعیض نژادی و مذهبی 1956 پاریس، که دولت هند عضو آنها است و یا مقررات مربوطه به قواعد آمره عام شمول تبدیل شده اند، هرگونه نسل ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل کشی در هند متوقف شود/ لزوم خروج جامعه بین المللی از انفعال

نسل کشی در هند متوقف شود/ لزوم خروج جامعه بین المللی از انفعال