مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 11:252020-03-06بين الملل

مسکو: تقویت زرادخانه اتمی آمریکا خطر استفاده از آن را افزایش می دهد


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن هشدار درباره عواقب تقویت سلاح های هسته ای کوتاه برد توسط آمریکا از اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص لغو معاهده آسمان های باز انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، تلاش آمریکا برای تقویت توان سلاح های اتمی خود، احتمال به کار گرفتن آن ها را نیز افزایش خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری تاس ، زاخارووا در کنفرانسی خبری گفت: می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که واشنگتن نه تنها در حال به روز رسانی سلاح های اتمی خود است بلکه به دنبال مجهز کردن آن ها به توان مندی هایی جدید است که به میزان چشمگیری احتمال استفاده از آن ها را بالا می برد .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: به خصوص در زمینه حرکت آمریکا به سمت گسترش طیف سلاح های کوتاه برد نگرانی هایی وجود دارد که شامل توسعه و استقرار سلاح هایی است که برای خودروهای راهبردی حمل کننده آن ها طراحی شده اند.

وی در ادامه گفت: چنین چیزی آستانه استفاده از سلاح های هسته ای را به روشنی کاهش می دهد .

به گفته زاخارووا، به نظر می رسد واشنگتن رویارویی هسته ای را به عنوان یک گزینه سیاسی در نظر گرفته است و در راستای ایجاد پتانسیل های لازم در این زمینه فعالیت می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: تقویت زرادخانه اتمی آمریکا خطر استفاده از آن را افزایش می دهد

مسکو: تقویت زرادخانه اتمی آمریکا خطر استفاده از آن را افزایش می دهد