مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 08:052020-03-06پزشكي

عزم و شوق همگانی برای کاشت نهال در آستانه نفس کشیدن دوباره زمین


امروزه گسترش شهر نشینی و زندگی ماشینی و افزایش آلاینده های صنعتی، خودروها، فاضلاب ها و نظایر آنها نه تنها چیزی جز آلودگی فزاینده هوا و پراکنده شدن غباری سیاه بر روی شهرها به دنبال نداشته بلکه بر افزایش آلودگی های زیست محیطی دامن زده است و در این میان نیز بروز بیماری هایی چون آسم، ضعف اعصاب و روان و مرگ و میرهای ناگهانی ناشی از آن درد آورتر و کمبود درختان و تخریب و نابودی جنگل ها به ویژه در این عصر زجر آور تر است.

غافل از اینکه شهر نیازمند نفسی دوباره است تا تاریکی را از چهره شهر بزداید و دستیابی به این مهم جز با جنگل کاری و کاشت نهال محقق نمی شود.

به جرأت می توان گفت که جنگل ها به عنوان ریه زمین نقش بی نظیری در سلامت محیط زیست و مقابله با آلودگی های زیست محیطی داشته و علاوه بر حفظ رطوبت، تصفیه هوا، و… نقش زیادی در تلطیف روحیه و شاداب سازی افراد جامعه بر عهده دارند.

روز پانزدهم اسفند بنام روز درختکاری و 15 الی 22 اسفند بنام هفته منابع طبیعی نامیده شده است و سال ها است که تحت عنوان هفته منابع طبیعی برنامه های متعدد آموزشی، اطلاع رسانی و درختکاری اجرا می شود به طوری که در این روز اغلب مردم و نیز مسئولین کشور با کاشت نهالی تلاش می کنند ضمن تشویق و متوجه کردن سایر مردم به اهمیت درخت و درختکاری، خودشان هم سهمی در گسترش فضای سبز داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم و شوق همگانی برای کاشت نهال در آستانه نفس کشیدن دوباره زمین

عزم و شوق همگانی برای کاشت نهال در آستانه نفس کشیدن دوباره زمین