مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اسفند 1398 ساعت 06:352020-03-06بين الملل

آغاز آتش بس در ادلب


توافق آتش بس در ادلب که میان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه امضا شد، بامداد امروز (جمعه) به اجرا درآمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، توافق آتش بس در ادلب که در دیدار پنجشنبه ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای او به امضای دو طرف رسید بامداد امروز اجرایی شد.

در توافقنامه آتش بس امضا شده توسط اردوغان و پوتین که توسط وزرای خارجه دو کشور قرائت شد، آمده است: ترکیه و روسیه بر استقلال کامل سوریه، وحدت و تمامیت ارضی آن تأکید می کنند.

هیچ راه حل نظامی برای منازعه سوریه وجود ندارد و این بحران را تنها می توان از طریق یک راه حل سیاسی که توسط خود سوری ها و با حمایت سازمان ملل رهبری و اجرا شود، حل و فصل کرد.

اردوغان و پوتین همچنین بر جلوگیری از وخیم شدن اوضاع انسانی، تضمین حفاظت از غیرنظامیان، ارائه کمک های بشردوستانه به نیازمندان بدون مطرح کردن هیچگونه پیش شرطی و بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به خانه های شان تأکید کردند.

این توافقنامه همچنین شامل چند بند زیر است: 1 ـ توقف درگیری ها و اقدامات جنگی در خط تماس در منطقه کاهش تنش در ادلب از بامداد جمعه.

2 ـ ایجاد یک گذرگاه امن به عرض شش کیلومتر به سمن شمال بزرگراه "ام 4" و شش کیلومتر به سمت جنوب این بزرگراه به منظور اتخاذ استانداردهای دقیق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز آتش بس در ادلب

آغاز آتش بس در ادلب