مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 19:002020-03-05اجتماعي

تخریب ساخت و ساز های غیرمجاز در محوطه های باستانی در « دهلران »


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در محوطه باستانی «چک دوستعلی» در «بخش سراب میمه» شهرستان دهلران خبر داد.

- عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ایلام شامگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: در راستای صیانت از حریم محوطه های باستانی بر اساس شکواییه این اداره کل بر علیه متجاوز به حریم محوطه باستانی چک دوستعلی در بخش سراب میمه به دستور ریاست دادگاه عمومی بخش زرین آباد ساخت و ساز غیر مجاز احداث شده و نیز فنس های محصور بنای باستانی با حضور نیروی انتظامی، یگان حفاظت و نماینده متهم حکم تخریب اجرا شد.

  وی افزود: حفاظت و حراست از آثار تاریخی فرهنگی با توجه به گستردگی بخش های زرین آباد و سراب میمه که طیف فرهنگی گسترده را تشکیل می دهد به تنهایی از عهده یک تشکیلات اداری خارج است و همکاری آحاد ملت را می طلبد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: از آنجایی که حفاظت و حراست میراث فرهنگی در گرو مشارکت های اجتماعی است، واضح است که دستیابی به این امر جز با همکاری و همیاری نهادها، ارگان ها، دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و انتظامی، سپاه و بسیج و مردم امکان پذیر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب ساخت و ساز های غیرمجاز در محوطه های باستانی در « دهلران »

تخریب ساخت و ساز های غیرمجاز در محوطه های باستانی در « دهلران »