مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 16:052020-03-05اجتماعي

پایش برکه های زیست گاندو در منطقه حفاظت شده سرباز آغاز شد


پایش برکه های زیست تمساح پوزه کوتاه (گاندو) در منطقه حفاظت شده «باهوکلات» با همکاری محیط بانان استان و همیاران محلی در این شهرستان آغاز شد.

- زاهدان- رییس اداره محیط زیست سرباز گفت: پایش برکه های زیست تمساح پوزه کوتاه (گاندو) در منطقه حفاظت شده باهوکلات با همکاری محیط بانان استان و همیاران محلی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، بهزاد دهواری اظهار داشت: با گرم شدن هوا و شروع فعالیت تولید مثل تمساح پوزه کوتاه، پایش برکه های زیست تمساح در منطقه حفاظت شده باهوکلات آغاز شد.

وی گفت: فعالیت تولید مثل تمساح یا گاندو از اواسط اسفند ماه با جفت یابی و لانه گزینی آغاز می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرباز افزود: تمساح در منطقه سرباز و باهوکلات عموماً از اواسط اردیبهشت اقدام به نقب زدن و تخم گذاری می کند و نوزادان نیز بعد از گذشت حدود 45 تا 60 روز از تخم ها بیرون می آیند.

وی بیان کرد: سیلاب های زمستانی اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان باعث تغییراتی در زیستگاه تمساح یا گاندو شد و با تخریب برکه ها و پوشش گیاهی منطقه امسال شاهد جابجایی تمساح ها به منظور یافتن مکان های جدید برای لانه گزینی و تخم گذاری خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش برکه های زیست گاندو در منطقه حفاظت شده سرباز آغاز شد

پایش برکه های زیست گاندو در منطقه حفاظت شده سرباز آغاز شد