مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 08:402020-03-05اجتماعي

ساخت نانوکاتالیست مؤثر در تولید نیروی رانش در ماهواره ها


طرح ساخت نانوکاتالیست بر پایه مونولیت و فوم متعلق به متخصصان پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت اختراع شد.

- "طرح ساخت نانوکاتالیست بر پایه مونولیت و فوم" متعلق به متخصصان پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت اختراع شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر هادی رضایی، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران، ضمن اعلام این خبر گفت: هدف از اختراع نانوکاتالیست بر پایه مونولیت و فوم، معرفی پایه های کاتالیستی سرامیک سلولی پوشش داده شده با ایریدیم برای رفع مشکل خردشدگی، ارتقای استحکام در برابر شکست و در عین حال داشتن عملکرد کاتالیستی مطلوب بوده که با دستیابی به این کاتالیست یک حلقه از زنجیره فناوری تراسترهای تک پیشرانه هیدرازینی تکمیل می شود.

وی توضیح داد: امروزه، در بسیاری از ماهواره ها برای انجام ماموریت های مختلف، از سیستم پیشرانش تک پیشرانه کاتالیستی استفاده می شود.

در این سیستم ها، پیشرانه با عبور از یک بستر کاتالیستی تجزیه شده و باعث تولید گاز داغ می شود که این گاز داغ با عبور از نازل تراستر، تولید نیروی رانش کرده و در این فرآیند، کاتالیستی که بیشترین فعالیت، مقاومت مکانیکی و طول عمر را داشته باشد، همواره م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوکاتالیست مؤثر در تولید نیروی رانش در ماهواره ها

ساخت نانوکاتالیست مؤثر در تولید نیروی رانش در ماهواره ها