مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 07:572020-03-05اجتماعي

سالی 149 روز دمای دلگان به 40 درجه و بیشتر می رسد


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: به طور میانگین از سال 1392 تا کنون سالی 149 روز دمای هوای شهر دلگان به 40 درجه و بیشتر رسیده که 83 روز آن دمای رخ داده 45 درجه و بیشتر بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، محسن حیدری در دیدار فرماندار دلگان با وی در محل اداره کل هواشناسی استان، اظهار داشت: دلگان یکی از گرم ترین اقلیم های استان و کشور است که با چاشنی باد و گردوغبار همراه است.

وی با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی دلگان از نوع خودکار است و هنوز احداث اداره هواشناسی سینوپتیک آن تکمیل نشده است، گفت: آمار ثبت شده ای از وضعیت پدیده های خاکدار این شهر در دسترس نیست اما با توجه به قرار گیری این شهرستان در منتهی الیه کویر لوت و همجواری تالاب خشک جازموریان، این منطقه همواره تحت تأثیر ریزش گردوغبارهای ناشی از این مناطق است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همواره در طول سال وزش بادهای شمالی و جنوب غربی این منطقه را در بر می گیرد به طوریکه محدوده ای بادخیز نیز بشمار می رود.

حیدری در بخش دیگری به آخرین وضعیت احداث اداره سینوپتیک شهرستان دلگان اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این مجموعه شمار ادارات هواشناسی استان به 13 مورد می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالی 149 روز دمای دلگان به 40 درجه و بیشتر می رسد

سالی 149 روز دمای دلگان به 40 درجه و بیشتر می رسد