مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 07:452020-03-05اقتصادي

هول شهری کرونا، نیاز بهداشتی روستاییان را از یادها نبرد


از جمعیت 863 هزار نفری استان خراسان شمالی، 44 درصد در نواحی روستایی سکونت دارند که البته بسیاری از این مناطق، در فقر و محرومیت زندگی می کنند و دسترسی آنها به مراکز و نیز امکانات و اقلام بهداشتی بسیار اندک است.

روستاییان، می گویند که تاکنون اقدام خاصی در زمینه پیشگیری از کرونا در این مناطق انجام نشده است، حال آنکه مسوولان می گویند آنچه در شهرها انجام می شود، در روستاها هم در حال پیگیری است و البته در این میان، مهم ترین اقدام برای در امان ماندن از کرونا، رعایت بهداشت فردی است.

این روزها، کمبود شدید و بعضا نبود اقلام مختلف بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و نیز مواد ضدعفونی کننده از جمله الکل، گریبان اهالی مرکز و دیگر شهرهای خراسان شمالی را گرفته است که یقینا کوتاهی دست روستاییان از این اجناس، چندچندان است.

کمبود اقلام مختلف بهداشتی در جامعه گریبان گیر همه شده است اما دسترسی روستاییان به این اجناس، چندچندان شده است در این شرایط یافتن ماسک، مواد ضدعفونی کننده و سایر مواد بهداشتی در مغازه های خرد روستایی به رویا می ماند، و اگر هم باشد آنقدر گران شده و قیمت بالایی دارد که این قشر توان خرید آن را ندارند.

یکی از اهالی روستای محروم جمی بجنورد در این باره می گوید، طبیعی است که این گونه باشد، تا بوده همین بوده، معمولا آنچه در شهرها پید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هول شهری کرونا، نیاز بهداشتی روستاییان را از یادها نبرد

هول شهری کرونا، نیاز بهداشتی روستاییان را از یادها نبرد