مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 06:502020-03-05سياسي

رفتار امام جواد (ع)، منتقدان را هم شرمنده می کرد


طرز برخورد امام جواد (ع) با همه و به خصوص دشمنانش که همراه با طمانینه بود باعث می شد تا منتقدان از رفتار خود شرمنده شوند و حتی مامون که به دفعات بسیاری با راه انداختن مناظرات علمی قصد جسارت به ایشان را داشت نیز تحت تأثیر قرار می گرفت.

- ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس مسائل مذهبی گفت: طرز برخورد امام جواد (ع) با همه و به خصوص دشمنانش که همراه با طمانینه بود باعث می شد تا منتقدان از رفتار خود شرمنده شوند و حتی مامون که به دفعات بسیاری با راه انداختن مناظرات علمی قصد جسارت به ایشان را داشت نیز تحت تأثیر قرار می گرفت.

  حجت الاسلام رسول برگی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به زندگی کوتاه( 25 ساله) امام جواد (ع)، گفت: امام (ع) زمانی که فقط هشت سال داشتند پس از شهادت پدرشان امام رضا (ع) به عنوان امام و رهبر شیعیان انتخاب شده و در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که اعتمادی که باید بین امت و امام (ع) برقرار می شد به دلیل سن پایین ایشان قدری بطول انجامید، افزود: مناظرات علمی که امام را در سن کودکی به چالش می کشاند، پاسخ هایی که به مکاتب مختلف داشتند و اخلاق و رفتار ایشان در راستای ایجاد این اعتماد اثر داشت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتار امام جواد (ع)، منتقدان را هم شرمنده می کرد

رفتار امام جواد (ع)، منتقدان را هم شرمنده می کرد