مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اسفند 1398 ساعت 06:452020-03-05حوادث

وقوع 271 فقره حریق و آتش سوزی در عرصه های طبیعی کردستان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان از وقوع 271 فقره حریق در عرصه های طبیعی استان طی سال جاری خبر داد.

- سعدی نقشبندی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: براساس آمار ارسالی از پاسگاه های ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها در سال 98 مجموعا 271 فقره حریق به مساحت 2 هزار و 655 هکتار در سطح عرصه های طبیعی استان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: بیشترین حریق از نظر تعداد، مربوط به شهرستان بانه با 76 فقره حریق و کمترین حریق در شهرستان دهگلان با 6 حریق بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ادامه داد: بیشترین حریق از نظر مساحت مربوط به شهرستان سقز با عرصه سوخته بیش از 832 هکتار و کمترین سطح سوخته مربوط به شهرستان دیواندره با مساحت 44 هکتار بوده است.

وی به برخی علل اتش سوزی های استان اشاره کرد و گفت: تبدیل اراضی ملی به زمین های زراعی توسط کشاورزان،بی توجهی چوپانان، شکارچیان، رهگذران، اختلافات قومی و عشیره ای و اجتماعی، آتش زدن بوته زارها و بیشه ها برای از بین بردن جانوران مضر توسط روستاییان و کشاورزان و .

که در این عرصه ها مشغول بکار هستند، پرتاب سیگار یا کبریت روشن در مسیر جاده ها، سهل انگاری گردشگران که به منظور تفریح  و تفرج آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی و پس چر مزارع و سرایت آن به عرصه های جنگلی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع 271 فقره حریق و آتش سوزی در عرصه های طبیعی کردستان

وقوع 271 فقره حریق و آتش سوزی در عرصه های طبیعی کردستان