مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 14:452020-03-04سياسي

نگاهی کوتاه به زندگانی امام جواد(ع)/هدف مامون از ازدواج دخترش با امام(ع) چه بود؟


دهم رجب سال 195 هجری قمری نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جواد علیه السلام به دنیا آمدند.

- امام جواد علیه السلام به دلیل قابلیت و لیاقت و بهره مندی از موهبت الهی از جایگاهی رفیع در پیشگاه خداوند، پیامبر اکرم(ص)، پدر بزرگوارشان و همه کسانی که بهره ای از شناخت امام دارند برخوردارند.

اگر چه دشمنان دین و حاکمان معاصر امامان معصوم علیهم السلام همواره در مقام توطئه و سرکوب و تحقیر آنان بوده اند، اما حقانیت و صداقت و نورانیت امامان شیعه علیهم السلام پیوسته نقشه های دشمنان را خنثی و بی تأثیر می کرده است و در برخی موارد، حتی دشمنان تحت تاثیر وجود پر برکت آنان قرار می گرفته اند.

ازدواج امام(ع) مأمون هنگامی که به مقام و کمالات معنوی و علمی و فضایل اخلاقی و انسانی امام محمد تقی(ع) آگاهی پیدا کرد، به گرمی از ایشان استقبال کرد و آن حضرت (ع) را بر سایران از عباسیان و علویان ترجیح و برتری داد و دختر خود ام ‎الفضل را به عقد ازدواج آن حضرت (ع) درآورد.

عباسیان و درباریان مأمون از تصمیم وی برای ازدواج دخترش با امام جواد (ع) برآشفتند و او را از آینده این کار برحذر داشتند، زیرا ترس آن را داشتند که پس از مأمون، خلافت به خاندان علوی برگردد، چنانکه درباره ولایتعهدی امام رضا (ع) هم به سختی دچار همین نگرانی شده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی کوتاه به زندگانی امام جواد(ع)/هدف مامون از ازدواج دخترش با امام(ع) چه بود؟

نگاهی کوتاه به زندگانی امام جواد(ع)/هدف مامون از ازدواج دخترش با امام(ع) چه بود؟