مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 12:402020-03-04اقتصادي

دستکاری اتم ها برای تولید ابررساناهای بهتر


محققان با جای گذاری اتم کبالت روی سطح فلزی، الگوهای بهم پیوسته ای را ایجاد کردند که برای ساخت بلوک های اصلی ابررسانایی امری بنیادی است.

- محققان با جای گذاری اتم کبالت روی سطح فلزی، الگوهای بهم پیوسته ای را ایجاد کردند که برای ساخت بلوک های اصلی ابررسانایی امری بنیادی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، محققان به دلیل پتانسیل های پیشرفت در تولید انرژی پایدار به بررسی مواد ابررسانا علاقه زیادی دارند.

این مواد بدون از دست دادن انرژی، برق منتقل می کنند.

حال در یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه ایلی نوی در شیکاگو انجام شده، نشان داده شد که می توان با دستکاری تکی اتم ها، آنها را به شیوه ای تغییر داد که با الگویی کار کنند که پتانسیل تبدیل شدن به یک ابررسانا در دماهای بالاتر را دارد.

دیرک مور (Dirk Morr) یک استاد فیزیک گفت: اثبات موفقیت آمیز این مفهوم فرصت های بی سابقه ای را برای مهندسی مواد هوشمند و در نهایت ابررساناها ایجاد می کند.

مور و تیم تحقیقاتی او که یکی از آنها از دانشگاه استنفورد است، از روشی موسوم به دستکاری اتمی استفاده کردند تا یک اتم کبالت را در یک سطح فلز مس جاسازی کنند.

مور اظهار کرد، ما به لحاظ نظری پیش بینی کرده بودیم که برای مسافت مشخص میان اتم های کبالت، این سیستم نانوسکوپی باید رفتارهای بهم پیوسته ای را ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستکاری اتم ها برای تولید ابررساناهای بهتر

دستکاری اتم ها برای تولید ابررساناهای بهتر