مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 10:352020-03-04سياسي

تقاطع یک مرگ و یک تولد


تقاطع زادروز آیت الله سیدمحمود طالقانی و درگذشت دکتر محمد مصدق و ملی شدن نفت در بیست ونهمین روز این ماه، اسفند را با نام مبارزات ملی نفت گره زده است.

- تقاطع زادروز آیت الله سیدمحمود طالقانی و درگذشت دکتر محمد مصدق و ملی شدن نفت در بیست ونهمین روز این ماه، اسفند را با نام مبارزات ملی نفت گره زده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق نوشت: تقاطع زادروز آیت الله سید محمود طالقانی و درگذشت دکتر محمد مصدق و ملی شدن نفت در بیست ونهمین روز این ماه، اسفند را با نام مبارزات ملی نفت گره زده است؛ گره خوردگی ای تاریخی که شاید در اسفند 57 و در روز نخستین بزرگداشت دکتر مصدق در احمدآباد به اوج خود رسید.

بزرگداشتی که بعد از 12سال ممنوعیت رژیم پهلوی با استقبال کم نظیر مردم همراه شد؛ چنان که روزنامه اطلاعات در آن زمان در وصف آن بزرگداشت نوشت حدود یک میلیون نفر شرکت کردند و پر واضح است که یک میلیون نفر از جمعیت سال 57 تعداد عجیبی است.

آیت الله سیدمحمود طالقانی سخنران آن مراسم بود؛ شخصیتی که خود نیز یکی از شیفتگان مصدق بود؛ به نحوی که در دوران نهضت ملی شدن نفت به همراه سید رضا زنجانی به حمایت از دکتر مصدق برخاست و پس از کودتای 28 مرداد همراه با جمع کثیری از طرفداران دکتر مصدق به نهضت مقاومت ملی پیوست و پس از توقف فعالیت های نهضت مقاومت ملی در شروع مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقاطع یک مرگ و یک تولد

تقاطع یک مرگ و یک تولد