مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 10:102020-03-04اقتصادي

رشد قیمت مسکن بیش از قدرت خرید خانوار/ مجوز ساخت هر متر مربع مسکن 700 هزار تومان


دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه رشد قیمت مسکن با اقتصاد خانوار همخوانی ندارد، گفت: درآمد خانوار برای خرید مسکن نوساز با میانگین متری 14 میلیون تومان کار سختی است، - فرشید پورحاجت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت های کنونی مسکن که اخیراً نیز بانک مرکزی گزارشی از افزایش آن داده است، قیمت های واقعی هستند، گفت: رشد قیمت مسکن با اقتصاد خانوارها همخوانی ندارد و میزان درآمد خانوارها برای خرید مسکن نوساز با متوسط 14 میلیون تومان اعلام شده از سوی بانک مرکزی کار سختی است.

وی ادامه داد: اما باید پذیرفت که قیمت تمام شده مسکن افزایش یافته و قیمت های کنونی مسکن، قیمت های واقعی هستند و حباب ندارند.

  پورحاجت گفت: از ابتدای سال جاری روند افزایش قیمت مسکن با سرعت بسیار اندک و آرام شکل گرفت، چرا که تولید مسکن به گونه ای است که  یک روند بسیار کندی در حال انجام است و همین زمان بر بودن آن باعث شده تا قیمت تمام شده روز به روز افزایش یافته و به سازندگان قیمت های مضاعفی تحمیل کند.

پس همین زمان بر بودن که ناشی از سنتی سازی ساخت وساز است، باعث می شود تا قیمت مسکن از زمانی که یک واحد مسکونی برای ساخت آماده می شود تا انتهای آن بارها دچار جهش قیمت نهاده ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد قیمت مسکن بیش از قدرت خرید خانوار/ مجوز ساخت هر متر مربع مسکن 700 هزار تومان

رشد قیمت مسکن بیش از قدرت خرید خانوار/ مجوز ساخت هر متر مربع مسکن 700 هزار تومان