مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 10:002020-03-04فناوري

اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE/ واگذاری باند فرکانسی به 5G


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE تا پایان سال خبر داد و گفت: بررسی برای آنکه باند فرکانسی در اختیار این فناوری به 5G اختصاص یابد، - آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نسترن محسنی در توییتر با بیان اینکه بسیاری از کشورها، واگذاری باند فرکانسی 3.

5 گیگاهرتز را برای توسعه نسل پنجم ارتباطات سیار ( 5G) آغاز کردند، گفت: اتمام اعتبار پروانه های نسل چهارم ارتباطات ثابت ( TD-LTE) در انتهای سال جاری و تصمیم گیری برای واگذاری بهینه این باند فرکانس طلایی که امکان سرعت گرفتن توسعه 5G در کشور را فراهم می کند در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت جدی در دست بررسی است.

وی با اشاره به پیش بینی ها از اقتصاد 12 تریلیون دلاری مبتنی بر فناوری 5G تا سال 2035 و سهم کشور ما از این اقتصاد گفت: اینکه کدام صنعت در بهره گیری از 5G در کشور، در صدر قرار می گیرد، جای درنگ دارد.

ارتباطات، سرگرمی، آموزش، ماینینگ، حمل و نقل و ساخت و ساز و سایر صنایع، تا سال 2035 می توانند این اقتصاد را رقم بزنند.

وی با اشاره به 10 صنعت اول بهره مند از فناوری 5G و پتانسیل 700 میلیارد دلاری منبعث از توسعه 5G در حوزه B2B که ضرورت تامل و درنگ در این خصوص را در کشور لازم می کند، گفت: امیدواریم با نقشی که وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد بتوان سریع تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE/ واگذاری باند فرکانسی به 5G

اتمام مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE/ واگذاری باند فرکانسی به 5G