مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 09:352020-03-04اقتصادي

آذربایجان غربی قطب تولید نهال در کشور است/ ظرفیت های گسترده استان در حوزه باغبانی


عزیز امانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به ظرفیت های کشاورزی و باغبانی استان اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای 2 مرکز کشت بافت است که 1.

6 میلیون اصله نهال در این مراکز تولید و به سایر استان ها و کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

وی با بیان اینکه 60 نهالستان در آذربایجان غربی وجود دارد، افزود: این نهالستان ها در حال حاضر تعداد 46 واحد نهال آماده فروش دارند که علاوه بر تامین نهال های مورد نیاز باغداران استان، بخشی از نهال های تولیدی خود را به سایر استانهای کشور فرستاده و قسمت زیادی را نیز به کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان صادر می کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: این نهالستان ها در تولید ارقام مختلف نهال هایی با پایه بذری و پایه های رویشی درختان دانه دار از جمله سیب، گلابی و درختان هسته دار مانند هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو و بادام با تولیدکنندگان برتر کشور رقابت دارند.

امانی عنوان کرد: این استان در تولید گردوی پیوندی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است که این گردوها عمدتا در شهرستانهای سردشت، اشنویه، ارومیه و خوی تولید می شوند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی مرکز نهال گواهی شده در استان هستیم و این در حالی است شهرستان ارومیه و میاندوآب رتبه اول تولید نهال و شهر های اشنویه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی قطب تولید نهال در کشور است/ ظرفیت های گسترده استان در حوزه باغبانی

آذربایجان غربی قطب تولید نهال در کشور است/ ظرفیت های گسترده استان در حوزه باغبانی