مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 09:202020-03-04سياسي

حواسمان به ایران پس از کرونا باشد/ تصویر کشورمان را مخدوش نکنیم


عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: در بحبوحه اخبار و اطلاعاتی که از کرونا و شیوه مواجهه با آن در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد، باید مراقب پمپاژ اطلاعاتی که تصویر ما را از کشور، - معصومه نصیری در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: در روزهایی که دنیا با مهمان ناخوانده ای به نام کرونا مواجه هست ما با انواع  گوناگون مدیریت افکار عمومی نیز مواجه هستیم.

در این میان مراقبت از اعتماد به نفس ملی  و تصویر کلانی که مردم یک جامعه از خود و کشورشان دارند، دارای اهمیت فراوانی است.

وی افزود: در این روزها با حجم قابل توجهی از اخبار و اطلاعات گمراه کننده و دارای سوگیری در جهت القای بدبینی نسبت به مردم، مسوولان و مردم به یکدیر مواجه هستیم.

این القای بدبینی، یاس و ناامیدی  که با استفاده از انواع تکنیک های رسانه ای در حال پیگیری است، ضمن اینکه موجب کاهش تاب آوری جامعه در کوتاه می شود، در بلندمدت باعث ایجاد حس ناامیدی و ناکارآمدی نیز خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه انواع تولیدات رسانه ای در قالب های مختلف همچون متن، تصویر و سرگرمی (لطیفه ها و جوک ها) در حال تاثیر گذاری بر روی احساس عزت نفس ملی ما هستند، یادآور شد: این محتواها ضمن تزریق ترس و نگرانی، در زمینه تمسخر  ایران و ایرانی بشدت در حال نقش آفرینی هستند و ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حواسمان به ایران پس از کرونا باشد/ تصویر کشورمان را مخدوش نکنیم

حواسمان به ایران پس از کرونا باشد/ تصویر کشورمان را مخدوش نکنیم