مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 09:162020-03-04اقتصادي

278 آبادی کردستان از طرح های آبخیزداری بهره مند شدند


سعدی نقشبندی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: با اجرای طرحهای آبخوانداری در دشت های قروه و دهگلان، 20 میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی این مناطق از طریق سازه های چمقلو، کریم آباد علیوردی و میهم تزریق شده است.

وی با نگران کننده دانستن آینده دشت های قروه و دهگلان از لحاظ افت منابع آبی و پدیدار شدن فروچاله، افزود: شرایط مطلوبی از لحاظ آب و هوایی، مشارکت مردمی و توان علمی در این دشت ها فراهم است تا با سازه های آبخیزداری، خطر سیلاب، نفوذپذیری خاک و هدر رفت خاک را کنترل و کاهش داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از به خدمت گرفتن مشارکت مردمی برای اجرای تمام طرح های منابع طبیعی خبر داد و اضافه کرد: استخرهای پراکنده آب در مناطق مختلف استان شناسایی شده که بیشتر آن در بخش کرفتوی شهرستان دیواندره بود و قرار است با مشارکت مردم سازهایی در این مناطق احداث و بهره بردار آن بومیان منطقه باشند.

اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی نقشبندی به اختصاص 360 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مدیریت بوم سازگان زاگرس اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه اقدامات ارزنده ای انجام شده که اختصاص این اعتبار در شرایط تحریم و نامناسب بودن اقتصاد از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان دهنده اهمیت منابع ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

278 آبادی کردستان از طرح های آبخیزداری بهره مند شدند

278 آبادی کردستان از طرح های آبخیزداری بهره مند شدند